poniedziałek, 1 lipca 2013

Zasłużony zestaw 20 najbardziej znanych logo polskich zespołów.

W internecie wiele jest stron zawierających zestawy projektów logo różnych światowych zespołów muzycznych. Spotkać tam można najsłynniejsze projekty jak np. usta z wywalonym językiem Rolling Stones.

Trudno znaleźć jednak podobny zestaw łączący projekty logo polskich zespołów. Postanowiłem wypełnić tę lukę. Wybrałem znaki, które są rozpoznawalne nie tylko przez fanów ale także wrosły w polską popkulturę. Poszukiwania rozpocząłem od przejrzenia strona po stronie Encyklopedii Polskiego ROCKA Leszka Gnoińskiego i Jana Skaradzińskiego z 1997 r. Nie chciałem pominąć żadnego ze znaczących zespołów, także wśród tych, które już nie istnieją. Następnie wyselekcjonowałem bandy i zacząłem badać ich logo, jeśli w ogóle takie mają.
Przy wyborze kierowałem się kilkoma zasadami. Po pierwsze logo powinno towarzyszyć zespołowi niemal od początków jego istnienia. Powinno ono także pojawiać się na okładkach płyt (autorskich albumów a nie z reedycji, składanek itp.) w niezmienionej formie i najlepiej od początku. Publikowanie go na oficjalnych plakatach, biletach, koszulkach i innych gadżetach też było wymagane. Poszukałem, poszperałem i tak powstała moja lista 20 najbardziej rozpoznawalnych logo polskich zespołów (w zasadzie można nazwać zespołów popowych i rockowych).
Są to projekty, towarzyszące od początku i niezmiennie swoim zespołom. Umieszczane na okładkach płyt, plakatach, biletach, koszulkach i innych gadżetach. Dlatego też brakuje tu takich legendarnych bandów jak Mannam, Voo Voo, Wilki, Hey czy T.Love, które kilkukrotnie zmieniały logo albo nie miały go właściwie wcale.
Wśród logo polskich zespołów są projekty proste, wręcz nijakie (np. logo Bajmu) ale silnie kojarzone z zespołem. Są też realizacje ciekawe, bardziej zaawansowane graficznie (np. Kobong). Wyróżnić można także projekty genialne tak jak proste a wymowne logo Oddziału Zamkniętego czy Myslovitz.














Wszystkie publikowane powyżej logo są własnością zespołów a publikacja ich tutaj ma jedynie walory informacyjne.
Jeśli o jakimś znaczącym znaku zapomniano - piszcie!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz