wtorek, 6 sierpnia 2013

Ile pracy włożono w projekt logo Kamis?

Kiedyś, pracując nad jakimś logo przeglądałem setki czcionek, szukając jakieś odpowiedniej do projektu. Natrafiłem na font Storybook. Czcionka z nieznaną licencją (szukałem, nie znalazłem nigdzie) nic tylko brać i korzystać. Dla mnie była bezużyteczna ale skądś znałem ten krój...
Faktycznie, okazało się, że bez żadnych niemal modyfikcaji wykorzystano ją w logo znanego i lubianego, polskiego producenta przypraw. Dziś jest nieco zmodyfikowana, odchudzona.
pierwotne logo Kamis z 1994 r.
(www.money.pl)


tablica fontu Storybook

Jak się dowiadujemy z money.pl znak Kamisa zarejestrowano w 1994 roku i w postaci z tego roku litery niczym nie różnią się od kroju czcionki - z tym, że wykorzystano raczej jakoś odmianę "bold". Mając na uwadze fakt, że polski internet powstał w 1990 r., to w 94 nie było jeszcze dużych możliwości "ściągnięcia" fontów z sieci. O ile dziś pobranie czcionki i wykorzystanie w logo to kwestia chwili, to wtedy nie było to raczej możliwe. Autor musiał mieć jej wzór z innego źródła.
Trudno zatem oszacować ile pracy włożył autor w stworzenie tego projektu.

obecne logo Kamis


Dopiero w 2003 r. odchudzono literki w logo.

Logo Kamis wciąż doskonale funkcjonuje na półkach sklepowych, pomimo, iż od początku tego roku poczytać można było o jego zmianie.

wciąż niedoszłe logo Kamis

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz