sobota, 17 sierpnia 2013

Znane osoby - ich marki i logo.

"Niektórzy ludzie, tacy jak celebryci czy gwiazdy sportu same stają się markami"
Garet Hardy

Znane osoby, podziwiane i uwielbiane, tworzą osobistą markę w momencie gdy uświadomią sobie siłę swojego nazwiska (pseudonimu). Korzystając z zaufania jakie zdobyli wśród swych wielbicieli, bądź z samej pozytywnej konotacji rzeszy ludzi mają solidną podstawę do zbudowania swojego brandu, stworzenia własnego produktu, nazwiskiem dając gwarancję jego jakości.
 Jak podaje Wprost, marka utytułowanego golfisty Tiger Woods warta jest ponad 55 milionów dolarów. Drugim najdroższym sportowym nazwiskiem jest Roger Federer (ponad 20mln). Chociaż nie stworzyli oni konkretnych produktów to posiadają swoje logo zdobiące np. ubrania gdy startują w zawodach.



Najczęściej pod marką osobistą tworzy się perfumy bądź kolekcje ubrań. Wydaje się, że zrobić własny zapach jest najłatwiej a jednocześnie wystarczająco prestiżowo. Zespół specjalistów miesza składniki, tworzy niby oryginalny zapach, ale najczęściej wzorowany na jakimś już uznanym. Gwiazda wącha, a jak się jej spodoba to rozlewa się do specjalnie zaprojektowanych  buteleczek i sprzedaje.
By wymienić tylko kilkoro, swoje zapachy mają Celine Dion, Kelly Minogue, Beyoncé, Antonio Banderas, a nawet Michael Jordan.



  Michael Jordan wykorzystał w logo swoją łysą pałę - rozwiązanie proste ale i genialne.


Także David i Victoria Beckhamowie  stworzyli własną markę perfum, która osiągnęła oszałamiający sukces nie tylko na Wyspach.



Polskie gwiazdy bynajmniej nie są w tyle. Znakomity polski piłkarz Radosław Majdan także stworzył własny perfum Vabun sygnując go swoim nazwiskiem. Logo kiepskie i nie sposób znaleźć w necie więc nie publikuję.

Ważne jest, aby marka była tworzona z pasją i autentycznym zaangażowaniem gwiazdy. W przeciwnym wypadku, gdy odkryta zostanie chęć zwiększenia swojego dochodu, a produkty są kiepskiej jakości, to sama marka skazana jest na niepowodzenia a nawet kpiny. Jednocześnie reputacja gwiazdy też może podupaść.
Braku pasji i zaangażowania nie można zarzucić Jennifer Lopez, która w 1998 r. pod własną marką JLo stworzyła linię kosmetyków. Ciesząc się popularnością do dziś, zachwycają one latynoskim temperamentem doskonale wymieszanym z wrażliwością i delikatnością. Lopez zajęła się także realizacją swojego marzenia z dzieciństwa czyli projektowaniem i sprzedażą ubrań pod swoim nazwiskiem. Niestety, przedsięwzięcie to okazało się tym razem klapą. Mimo zamiłowania i chęci należało ogłosić upadłość marki ubrań Lopez.


Odzież i perfumy a podobno także papierosy tworzy znany francuski aktor Alain Delon. Mimo, iż jego marka nie ma wielkich szans na osiągnięcie oszałamiającego sukcesu, jednak i tak jest silniejsza od nowo powstałych marek o abstrakcyjnych nazwach i z niskim nakładem na reklamę. Logo Alain Delon jest proste, eleganckie acz oryginalne.


W tym artykule nie może zabraknąć jeszcze jednego przykładu marki pod własnym nazwiskiem. Chodzi markę o znanego polskiego aktora, który aktorstwo porzucił poświęcając się swojej pasji tworzenia wina. Mowa oczywiście o Marku Konradzie. Utrzymuje się z występowania w reklamach, a wolny czas poświęca temu co kocha. Jego marka w swojej niszy odnotowuje słuszne sukcesy oraz szczyci się także doskonałym logo. Prostota, elegancja oraz niebanalność.


Prezentowane w artykule projekty logo należą do ich właścicieli a niniejsza publikacja ma jedynie walory informacyjne.